שוק הקנאביס העולמי נחשב היום לאחד השווקים הכי חמים ומתפתחים בעולם כולו, לא רק בשווקים החוקיים בארצות הברית, קנדה או אירופה (שווקים חוקיים של CBD בלבד באירופה) אלא גם בכל מדינות העולם שמשתתפות בעולם העסקים בירוק, הרענן והצעיר יחסית הזה, שמיום ליום הולך ומתקרב להצטרף לליגה של הגדולים.
מי שרוצה לדעת מה יהיה בשוק הקנאביס בשנה הקרובה ולאורך כל שנת 2024, יכול להסתכל מעט אחורה לאורך כל השנה האחרונה ולהתחיל לראות מגמות שנמשכו משנים קודמו ועכשיו כבר אפשר להסתכל עליהן בתור סממן של דברים ברורים שמשתנים בשוק. בהסתמך על נתונים אלו, גופי תקשורת רבים בתעשיית הקנאביס בארה"ב פרסמו לתקשורת תחזיות שונות לגבי מה שצפוי להגיע לעולם הקנאביס בשנה הקרובה.
תחזיות בעולם הקנאביס – מה צפוי לקרות בשנה הקרובה
התחזית הראשונה קשורה לאופן בו מידע לגבי צמח הקנאביס נפוץ ברשת, כאשר אחד ממקורות המדיע הגדולים ביותר דרכו אנשים מחפשים היום מידע בכלל ומידע על קנאביס בפרט, מנוע החיפוש גוגל, נראה כאחד הגופים הגדולים ביותר שוודקא הולכים נגד הזרם של לגליזציה וחופש הפרט בעולם הקנאביס, לכיוון של איסור כמעט גורף על תכנים בתחום זה, שלא לומר על שירותי ורווחי פרסום מאתרי מדיה שקשורים לתעשיית הקנאביס. במקביל לשינויים שממשיכים לעשות בחברת גוגל נגד קנאביס, פלטפורמות חברתיות אחרות ופלטפורמות אחרות לשיתוף מידע צפויות לעלות על הגל ולעקוף את גוגל בסיבוב, לפחות בכל מה שקשור לאיך מדיה הנוגעת לקנאביס נפוצה ברשת ובכל מה שנוגע לרווחי הפרסום של עסקים בתחום הקנאביס.
התחזית השנייה קשורה להפך הגמור מהדחייה של גוגל, לנושא של פלטפורמות חברתיות אחרות שישמחו לקבל את הטראפיק ברשת ולכן נפתחות יותר ויותר לתחום הקנאביס בשנים האחרונות. גם אם מדובר בפלטפורמות עסקיות כמו Linked-In, ערוצי מדיה ביוטיוב, אינסטגרם או טיקטוק, פלטפורמות סטרימינג גדולות כמו טוויץ' וכל שאר המקומות ברשת שיכולים "לשתות" קצת טראפיק שנופל מגוגל, כולם נדמים כהולכים בדיוק בכיוון ההפוך, לחוקים שמתירים יותר ויותר שיח חופשי על קנאביס, פרסום בתחום הקנאביס ופעילות עסקית בתחום הקנאביס שלא תוגדר מראש בתור "עיסוק בסמים מסוכנים" כפי שגוגל נוטה לקרוא לזה.
התחזית השלישית היא קשורה לאופי הפרסום שעומד להפוך להיות הדומיננטי ביותר בעולמות התוכן השונים ברשת שנוגעים בתחום הקנאביס, כאשר האופי החדש בהמדובר והרלוונטי ביותר של תוכן הוא תוכן וידאו בלבד. לדעת מומחים רבים, עברו הימים בהם תקשורת מיינסטרים באינטרנט על ידי גופי מדיה רציניים מסתכמת בכתיבת מאמרים, כי היום מה שמכונה Visual Storytelling, כלומר היכולת לספר סיפורים ולהעביר מידע לצופים באמצעות אמצעים חזותיים, הפכה מיכולת לצורך הלכה למעשה, שקיים בכל פלטפורמה אינטרנטית ומראה לנו כל פעם מחדש שווידאו הוא הפורמט החדש היחיד שבו העולם המודרני רוצה להתעדכן.
התחזית הרביעית והאחרונה נוגעת לשינויים חוקיים שיקרו בשטח במדינות רבות בעולם בתחום הקנאביס בשנה הקרובה. בנוסף לכמה מדינות בארצות הברית שכבר עומדות על סף לגליזציה חדשה וכמה כאלה נוספות אשר יישמו בשנה הקרובה חוקי לגליזציה או קנאביס רפואי שנחקקו השנה או בשנה שעברה, הלגליזציה האיטית של קנאביס רפואי צפויה להתפתח בצורה משמעותית בכל העולם ולהעלות את הנושא של מוצרי CBD חוקיים בשווקים נוספים באירופה, בעיקר במזרח היבשת, בהם מוצרי קנאביס רפואי מכל הסוגים עדיין לא נכנסו לחוק ועדיין לא נמכרים בבתי המרקחץ, בחנויות טבע או בשום פורמט חוקי אחר. בסוף השנה הקרובה, כך מסכימים רוב המומחים שמעורבים בתחזיות הללו, עולם הקנאביס יראה מאד אחרת ממה שאנחנו מכירים אותו היום, אולי אפילו פי 1.5 יותר בגודל הכללי ובשווי העולמי שלו, ומכאן נשאר עדיין עוד הרבה לאן לצמוח.